• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
شنبه 2 شهریور 1398
کد مطلب : 74121
+
-

ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی قم  500 دستگاه اتوبوس می‌خواهد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قم گفت:برای نوسازی کامل ناوگان حمل‌ونقل عمومی قم، این استان نیازمند ۵۰۰ دستگاه اتوبوس جدید است.

به گزارش ایرنا، «محسن بهشتی» افزود: دراین زمینه از ابتدای سال جدید ۱۰۰ دستگاه اتوبوس خریداری و تاکنون بخشی از آنها وارد ناوگان حمل‌ونقل عمومی قم شده است.

وی اضافه کرد: در همه مناطق قم مشکل کمبود اتوبوس و فرسودگی اتوبوس‌های فعال احساس می‌شود.
بهشتی گفت: برای ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی مناطق ۲ و ۶ شهر قم باید آماده‌سازی اراضی ۳۲ هکتاری پردیسان روند بهتری به خود بگیرد.

وی ادامه داد: ساخت بوستان و فضای سبز جنگلی در حریم سکونتگاه‌های غیررسمی و تلطیف بیشتر فضای این مناطق نیز از برنامه‌های استان در این زمینه است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قم بیان کرد: همچنین عبور دکل‌های برق فشارقوی از زیر سطح نیز از تدابیر دیگر استان در رابطه با مبحث سکونتگاه‌های غیررسمی بوده که در شرایط فعلی به دلیل هزینه سنگین اجرای آن ممکن نیست.
بهشتی اظهار کرد: فاضلاب مشکل و معضل قدیمی منطقه نیروگاه است که برای حل مشکل فاضلاب این منطقه باید ۳۵ کیلومتر شبکه فاضلاب بااعتباری بیش از ۲۵ میلیارد تومان اجرا شود.

وی اضافه کرد: برای ساخت مدرسه، درمانگاه، کتابخانه و فضاهای ورزشی در منطقه نیروگاه در تفکیک اراضی پیش‌بینی‌های لازم صورت گیرد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید